Évente több tízezer vállalkozás kezd meg működését annak reményében, hogy néhány év múlva ők lesznek a jövő google-jai, vagy toyota-i. A siker keveseknek adatik meg, a többség már néhány hónap múlva csődöt jelent, mások megrekednek egy kisvállalkozás szintjén. A siker titkával sok bestseller foglalkozik. Ezek elolvasása még senkit nem tesz sikeres vállalkozóvá, próbálkozni mindig lehet. A Harvard Business Online három egyszerű kérdést olvasok, amit minden kezdő vállalkozónak érdemes feltenni magának:
- Mit akarok elérni? (Cél kitűzése)
- Hogyan tudom az elérni? (Megvalósítás)
- Meg tudom-e tenni? (Helyzetelemzés, visszacsatolás)
Ennél több tanácsot egy induló vállalkozásnak fölösleges adni. Ha ezeken a kérdéseken elgondolkodik, már tudatosít néhány buktatót. A többi meg sokkal inkább a szerencsén múlik, mint bármilyen menedzserpraktikán. Utólag persze könnyű a sikert megideologizálni.