HTML

Menedzsment blog

Egy fehérgalléros munkás figyel, tapasztal és megosztja gondolatait az érdeklődökkel

Friss topikok

  • Fodor Tamás János: @Barabási: Írtam egy könyvet Üzleti folyamatok fő mutatószámai (KPI és más mutatók a gyakorlatban)... (2022.08.22. 20:47) Hogyan mérhető a teljesítmény?
  • Barabási: Nemrég egyik ismerősöm, aki a reklámiparban dolgozik a következő levelet kapta: Tisztelettel üdvöz... (2011.06.06. 20:06) Ezért lettünk közgazdászok?!
  • Barabási: @tiburonazul: Szerintem nem kellene ennyi közgazdász képzését állami pénzből finanszírozni, hanem... (2011.06.05. 15:40) Életképes-e egy menedzserblog?
  • bátortenyerén: Jó a cikk, csak sajnos a lojalitás egyre ritkább állatfajta. Legalábbis én ezt tapasztalom. Az üzl... (2008.11.11. 16:21) Kétséges lojalitás

Linkblog

Firkálj a profitért!

2008.03.04. 12:05 business4ever

Egy egyszerű rajz gyakran többet mond el, mint a legszuperebb prezentáció, és olyan kreatív energiákat mozgat meg, amik egyébként kihasználatlanok maradnának.

Ha már órák óta zajlik egy értekezlet, akkor sokan kisebb firkákkal szórakoztatják magukat. Az unalom, egy belső figyelmet, fantáziát mozgósít, hiszen a külső, hiszen a formális értekezletek dögunalmasak. A vonal, a kép, a pöttyök, a legkülönfélébb irányú satírozások öntudatlan megnyilvánulások, amelyet beállítódásunk, addigi élményeink, kudarcaink, félelmeink, titkos vágyaink, kreatív tartalékaink, életerőnk, szerelemvágyunk, precizitásunk, munka-alkoholizmusunk, éberségünk, hűségünk, léhaságunk, szabályosságunk, öntörvényűségünk, szorongásaink hoznak létre, és messzemenőkig határozza meg az akkori aktuális lelkiállapot. Érdemes körülnézni az Index blogjában, elgondolkodtató, vajon mi is járt az alkotók fejében. A firkák elemzésében segíthetnek ezek a linkek: 1. és 2.

A firkáknak lehet egy másik haszna is, erre a Businessweek egyik cikke hívta fel a figyelmemet.

Nézzünk néhány példát!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képek képesek komplex dolgokat egyszerűen és érthetően kifejezni. Az egyik tanácsadó cég vezetője szerint egy hagyományos PowerPoint-os prezentáció alatt az emberek hajlamosak az elszundításra, de amikor elkezd rajzolni, azonnal kihúzzák magukat a széken és figyelnek. A firkák emberi teszik az elvontat és egyszerűvé az összetett dolgokat. És nem mellékesen vizualizálják a problémát, segítik a megértést, valamint a közös gondolkodást.

Tapasztalataim szerint Magyarországon még mindig sokan idegenkednek, mert gyerekesnek tartják, egy komoly ember image-éhez nem illek a rajzolgatás.

Ha firkálásról van szó, akkor nem feledkezhetünk meg Dilbertről és az kitalálójáról Scott Adams-ről sem, aki a meetingeket a legtalálóbban figurázza ki.

Szólj hozzá!

Címkék: tárgyalás kreativitás meeting firka profit

A bejegyzés trackback címe:

https://menedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr91364906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása